کد مطلب:321193 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:224

دین ما جهانی خواهد شد
برناردشاو كتابی دارد به نام (دین آینده جهان) و در آن با همه شوخ طبعی معروف خویش پیش بینی می كند كه چون تمام موازین اخلاقی و علمی و آداب زندگی در دین ما جمع است حتما روزی این دین جهانی خواهد شد و آن ممكن نیست جز اینكه آخرین امام ما، امام دوازدهم ما ظهور كند.

11- روزنامه لایت چاپ انگلستان می نویسد از زبان جرج برناردشاو كه (تمام ممالك غربی عموما و انگلستان خصوصا باید دین اسلام را بپذیرند) چون تشتت در اخلاق و آداب اجتماعی از اثر لجام گسیختگی در بی دینی است لذا باید انسان به یك ملجاء و مرجع و محل اتكاء بستگی داشته باشد.

برناردشاو كه مسخره كننده همه مذاهب بوده به هیچ دینی حتی خودش پایبند نبوده این همه خوش بینی و پیش بینی در مورد دین ما دارد.

12- او می گوید فقط اسلام، آری اسلام می تواند بشر را
به مقصود نهائی خود برساند و می گوید. (اگر انسان همان انسانی باشد كه مظهر خداست باید تعالیم اسلام را بپذیرد.

13- اضافه می نماید كه انسانی كه اسلام را بپذیرد سیاه و سفید و رنگ و نژاد همه آسان می داند.

14- در بحثی كه عبدالعظیم صدیق بر برناردشاو می نماید روشن می شود كه اسلام به زور شمشیر پیش نرفته فقط جائی كه اعداء عمدا ارتداد و بی دینی نشان می دادند.

متوسل به شمشیر می شدند حتی هست (لا اكراه فی الدین) یعنی در دین زور و اكراه نیست.

14- در كتاب (عذر تقصیر در پیشگاه محمد) نوشته جان دیون راپورت نیز بسیاری از مطالب دین اسلام كاملا حلاجی شده و یك مسیحی دیگر غیر از دانشمند بالا به اصول تعالیم. دین ما ایمان راسخ داشته و دفاع اتهامات منتسبه به پیغمبر اسلام را نموده دین ما را به حد بینش خود ستوده است كه در كتاب دیگری به نام (مذهب و اتم) یا نقش دین در دنیای جدید مطالب آن كتاب و سایر نویسندگان را به طور تفصیل خواهم
نوشت كه بدانید دین اسلام دین جهان خواهد شد.

15- از نوشته های برناردشاو و جان دیون راپورت و یك مسیحی دیگر به نام جودیسون كرملیوس مشخص می شود كه دین ما با استدلال و منطق مردم را دعوت می كند به حقایق كه در پایان جهان حكومت صاحب الزمان همه جا حكمفرما خواهد شد در قرآن آمده است.

(ادع الی سبیل ربك بالحكمة و الموعظه الحسنته و جادلهم بالتی هی احسن كه معنی آن این است.

با حكمت و پند و مباحثه به بهترین وجهی مردم را به راه خدا دعوت كنید.

16- اسلام در هر امری از اخلاقیات و علوم و فنون و همه رشته های علمی مطالبی گفته و علاوه بر این كه كهنه نمی شود روز به روز مطالب آن از لحاظ علمی به تحقیق می رسد و چنین دینی است كه جهانگیر خواهد شد و سرانجام قائم ما پهن دشت دنیا را در دست می گیرد.

17- اینكه خداوند می فرماید به فرشتگان مقربش كه به
انسان سجده نمایند پس از اینكه شیطان سرپیچی نمود و طرد شد ملائك مقرب سجده كردند و پرسیدند پروردگار را چه معنی داشت بر انسان سجده كنیم؟

می دانید چه پاسخ شنیدند؟ او روزی از اثر علم مقرب خواهد بود و مرا بهتر می شناسد یعنی به وسیله علم مرا خواهد شناخت. لذا این در پایان آفرینش است كه همه مردم فساد و تباهی را كنار بگذارند و به یك مبدء لایزال پی برند آنگاه با دلایل علمی می دانند كه طبیعت توانائی آن ندارد كه بیاید جهانی را اداره كند طبیعت ناتوان خود به دست خداوند اداره می شود آن گاه بشر صرفنظر از ترقیات تمدن جدید به خدا گرویده و فساد را خود به خود كنار گذاشته مانند امامان ما از ترس خدا می لرزد و راه مطلوب می پیماید در پرتو قائد و پیشوای بزرگ و جهانی ما صاحب الزمان (ص)

18- برناردشاو در آن كتاب به صراحت كامل از قرآن تمجید می كند و ترتیب آن را می ستاید و بر كتابهای مقدس دیگر ترجیح می دهد و تشویق به ترجمه آن می كند و اثر آن را در
دلها بیان می نماید و استحكام استدلال و منطق آن را با شگفتی تمام بیان می نماید.

19- پرفسور محمد حمید الله می نویسد. (محمد صلی الله بر یك میلیون مترمربع حكومت می كرد كه عربستان به این كوچكی ملاحظه می فرمائید چگونه بر دنیای پهناوری در حدود اروپا توانست از لحاظ دین حكومت كند كم كم زیادتر شده است و در پایان به جائی خواهد رسید كه دین حقیقی و دین واقعی دنیا شود و پاكی و اصول اتكاء مردم بدان گردد و این دین ایمانشان را در جهان پایدار و تكمیل خواهد نمود.